• Home
  • Aktualności
Łazienka inkluzywna, czyli jaka? Pomówmy o higienie w publicznych toaletach.
Łazienka inkluzywna, czyli jaka? Pomówmy o higienie w publicznych toaletach.

Łazienka inkluzywna, czyli jaka? Pomówmy o higienie w publicznych toaletach.

08.10.2024

Niemal połowa (44%) z nas odczuwa obawę związaną z wizytą w publicznej toalecie[1] – to wyniki ostatniego badania przeprowadzonego dla Tork. Każdego dnia wiele osób mierzy się z mniej lub bardziej widocznymi przeszkodami. Brak prywatności i czystości, utrudniony dostęp do dozowników z mydłem i ręcznikami papierowymi, hałas to tylko niektóre z nich.

Tork, marka należąca do Essity i globalny lider w dziedzinie profesjonalnej higieny, postanowił zaangażować się w promowanie inkluzywnej higieny w publicznych łazienkach. Celem jest zwiększenie komfortu i poprawa standardów higieny w pomieszczeniach, które bywają najczęściej odwiedzanymi miejscami w budynku. Beneficjentami inicjatywy będą zarówno użytkownicy, jak i personel sprzątający, niezależnie od wieku, stanu zdrowia, sprawności czy neuroróżnorodności.

Wyniki badania mogą okazać się niezwykle wartościowe dla firm – wykazały bowiem jak doświadczenia z wizyty w łazience wpływają na zachowania konsumenckie czy społeczne. Kluczowe wnioski z badania wskazują, że

  •  Brak możliwości umycia rąk obniża poczucie bezpieczeństwa
    73% respondentów nie czuje się bezpiecznie, jeśli nie może umyć rąk

  • Złe doświadczenia w łazienkach wpływają na działalność biznesową
    73% osób twierdzi, że złe doświadczenie w restauracyjnej toalecie zmniejsza prawdopodobieństwo ponownego odwiedzenia lokalu
    38% osób unika jedzenia lub picia, aby ograniczyć konieczność korzystania z publicznych toalet
 
  • Słabe warunki w łazienkach są powodem odejścia z pracy
    1 na 6 respondentów (17%) przyznaje, że złe warunki w toalecie w miejscu pracy wpłynęły na decyzję o rezygnacji z pracy
 
  •  Dostęp do publicznych toalet wpływa na nasze decyzje dotyczące udziału w wydarzeniach i planowanie podróży
    26% badanych unikało wydarzeń towarzyskich w obawie o dostępność publicznych toalet w danym miejscu
    44% osób planuje podróż uwzględniając dostęp do toalety

Marka Tork zainicjowała działania na rzecz promocji inkluzywności w łazienkach publicznych podczas wydarzenia Reuters Responsible Business USA 2024. Wzięła w nim udział Amie Kromis, Dyrektor DEI, Essity, która wraz z liderami z całego świata, analizowała działania mogące wspierać organizacje w respektowaniu zasad różnorodności, równości i inkluzywności. Podczas wydarzenia, w łazienkach na ręcznikach papierowych widniały nadrukowane notatki osób dotyczące napotykanych przez nie przeszkód w dbaniu o higienę rąk. W ten sposób uczestnicy poznali prawdziwe historie wraz z sugestywnymi przykładami – akcja Tork pomogła określić poszczególne bariery w toaletach i specyfikę koniecznych zmian.

Kolejnym przykładem wyrównywania szans w obszarze higieny było nawiązanie współpracy z Globalnym Partnerstwem na rzecz Mycia Rąk (ang.Global Handwashing Partnership)  i wspólna debata w Waszyngtonie. Wokół okrągłego stołu zgromadzili się eksperci oraz przedstawiciele sektora biznesu publicznego i prywatnego branży higienicznej, aby przeanalizować nowe dane, podzielić się wiedzą i dogłębniej zrozumieć problemy związane z potrzebą inkluzywności higieny w toaletach.

Wielu ludzi na całym świecie napotyka przeszkody, czuje dyskomfort lub niepokój, gdy próbuje prawidłowo umyć i osuszyć ręce w publicznych lub biurowych toaletach – powiedział Ron Clemmer z Globalnego Partnerstwa na rzecz Mycia Rąk - Wiemy, że mycie rąk jest kluczowe dla ograniczenia rozprzestrzeniania się chorób, ale dostęp do higieny nie zawsze jest tak samo łatwy dla wszystkich. Doceniamy przewodzenie Tork tej ważnej inicjatywie i nieustanne dążenie do poprawy dostępności mycia rąk w publicznych toaletach. Dzięki tym wysiłkom marka ułatwia każdemu prawidłowe dbanie o higienę.

Dowiedz się jakie działania można podjąć w celu zapewnienia bardziej inkluzywnej higieny w toaletach: https://www.tork.pl/o-nas/higieniczny-apel

[1] Dane z badania Tork Insights Survey 2024, w którymj wzięło udział 6000 osób w wieku 18–65+ i 900 respondentów reprezentujących firmy w Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji
TORK
Aplikacja
TORK