Ekscentryczny właściciel lub szef kuchni zwiększa atrakcyjność restauracji
19.02.2018
- uważa 66% gości restauracji typu fast casual. Marka Tork przedstawia wyniki sondażu szukającego odpowiedzi na pytanie, jak właściciele restauracji mogą rozwinąć swój biznes.
Właściciele niezależnych lokali i małych restauracji sieciowych zawsze mieli wiele ról do odegrania w codziennym prowadzeniu interesu, od bycia szefem kuchni do zarządzania lokalem. Dziś mierzą się z kolejnym wyzwaniem: wzrastającą potrzebą kontaktu z klientami w konkurencyjnej wirtualnej przestrzeni. By wesprzeć właścicieli w tym zadaniu, marka Tork zleciła przeprowadzenie sondażu, aby określić typy rozwiązań marketingowych, które mogą pomóc restauracjom w zwiększeniu przychodów. Teraz, dzięki udoskonalonemu narzędziu do własnoręcznego marketingu cyfrowego Tork Xpressnap®, przekazy te można tworzyć i promować – zarówno stacjonarnie jak i online – za pomocą paru kliknięć.
Wiodąca światowa marka rozwiązań higienicznych Tork, zleciła przeprowadzenie sondażu wśród ponad 8000 gości europejskich restauracji, by określić czynniki pomocne właścicielom lokali w zwiększeniu liczby wizyt, pozyskaniu stałych klientów oraz powiększeniu dochodów.
"Wiemy, że 57% gości podoba się, gdy restauracja promuje swoje oferty w mediach społecznościowych. Przy ogromie obowiązków spoczywających na właścicielach, działania marketingowe schodzą na drugi plan. Dostarczając właściwych informacji i narzędzi, system Tork Xpressnap® pomaga klientom tworzyć oraz rozpowszechniać materiały promocyjne szybko i wydajnie" – mówi Bénédicte de Croon, European Tabletop Director w Tork.
Media społecznościowe niczym "marketing szeptany"
Wyniki sondażu wyraźnie pokazują, że silna obecność w serwisach społecznościowych, prezentowanie wyjątkowych i osobliwych informacji o restauracji są podstawą udanego marketingu. Poniższe podsumowanie prezentuje główne wnioski z wyników badania i to, w jaki sposób mogą one pomóc w radzeniu sobie z typowymi wyzwaniami branży.
Zwiększenie liczby wizyt: aktywna obecność w serwisach społecznościowych przyciąga nowych klientów
- 78% gości restauracji typu fast casual śledzi treści związane z restauracjami w mediach społecznościowych, takie jak konta sławnych szefów kuchni lub miejscowych lokali
- 49% gości chętnie spędza czas na portalach społecznościowych poznając nowe restauracje do odwiedzenia
Podwyższanie rachunków: najcenniejsza przestrzeń reklamowa może znajdować się w Twojej restauracji
- 40% ankietowanych twierdzi, że promocje zwiększają szansę, że goście wydadzą więcej
- 21% gości restauracji typu fast casual oraz szybkiej obsługi zgadza się, że zachęcająca wiadomość promocyjna na stoliku zwiększyłaby prawdopodobieństwo, że wydadzą więcej pieniędzy
Pozyskanie stałych klientów: wyjątkowe i osobiste podejście do klientów może zachęcić ich do ponownej wizyty w lokalu.
- 69% gości restauracji typu fast casual twierdzi, że oryginalny koncepcja miejsca ma znaczenie przy podejmowaniu decyzji o powrocie do restauracji
- 62% zgadza się, że indywidualne podejście do klienta zwiększa szansę na jego ponowną wizytę w lokalu
Nowe narzędzie cyfrowe marki Tork pomaga restauracjom promować swój przekaz zarówno w lokalu jak i w internecine
Dzięki Xpressnap® właściciele restauracji mogą tworzyć autorskie materiały promocyjne za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Wyjątkową wiadomość można potem natychmiast udostępniać na portalach społecznościowych lub wydrukować i umieścić w panelu reklamowym Ad-a-Glance dozownika, zmieniając go w stacjonarny mały baner reklamowy.
Wskazówki do samodzielnego stworzenia reklamy
- Stwórz oryginalną, spersonalizowaną wiadomość: użyj narzędzia Xpressnap®, by opowiedzieć swoją historię.
- Pokaż charakter: klienci doceniają ekscentrycznych szefów kuchni - pozwól im komunikować się
z klientami i zbuduj wokół nich swoją kampanię reklamową na portalach społecznościowych. - Niech jedzenie przemówi: kuszące zdjęcie w panelu reklamowym na stoliku może skłonić gości do wydania większych sum, niż planowali. Użyj panelu Ad-a-Glance w dozownikach Tork Xpressnap®, by zademonstrować najlepsze pozycje z menu i zachęcić klientów do ich zamówienia.
O sondażu:
- Tork zlecił przeprowadzenie sondażu niezależnej firmie United Minds. Został on przeprowadzony przy wykorzystaniu panelu internetowego zarządzanego przez dostarczyciela panelu, CINT.
- Grupą badawczą było 8289 Europejczyków w wieku 18-60 lat, którzy jedli w restauracji co najmniej raz w przeciągu poprzedniego miesiąca i wypełnili ankietę.
- Sondaż przeprowadzono w dniach od 10 listopada 2017 do 13 grudnia 2017.
Więcej informacji o Tork Xpressnap®: http://adaglance.tork.pl/