WWF określa SCA jako przykład firmy zrównoważonego rozwoju
29.06.2016
Nowy raport WWF International wymienia firmę SCA jako dobry przykład zrównoważonego rozwoju. Według raportu, w przeciwieństwie do SCA, zdecydowana większość producentów i detalistów artykułów codziennego użytku nie podejmuje znaczących działań zapewnienia zrównoważonych źródeł produkowanych towarów.
W swoim raporcie “Wolna droga do zrównoważonego rozwoju”, WWF ocenia firmy członkowskie Consumer Goods Forum* w nawiązaniu do rzeczywistych zobowiązań i postępów w zakresie pozyskiwania miękkich surowców, takich jak olej palmowy, papier, soja, trzcina cukrowa i ryby hodowlane, w oparciu o standardy zatwierdzone przez WWF.
WWF International twierdzi, że tylko 22 z 256 wiodących producentów i detalistów artykułów codziennego użytku podjęło znaczące działania, aby zadbać o zrównoważone źródła pochodzenia miękkich surowców z leśnictwa, rolnictwa i rybołóstwa, w które się zaopatrują.
WWF wyraża obawę, że niezrównoważona produkcja tych surowców potencjalnie przyczynia się do nadmiernych połowów, niedoboru wody, wylesiania i zmian klimatycznych. W raporcie poruszono również kwestię braku transparentości w zakresie działań dotyczących zrównoważonego rozwoju – według WWF zaledwie 42% firm publikuje coroczne raporty z informacjami o swoich czynnościach dotyczących tej kwestii.
Poza SCA, firmy, które są liderami w obszarze zrównoważonego rozwoju to: Grupo Bimbo, General Mills, Marks & Spencer, Coca-Cola Company, Johnson & Johnson, Migros-Genossenschafts-Bund, Sofidel, Colgate-Palmolive, SC Johnson, Nike, Unilever, Coop Switzerland, Kao Corporation, PepsiCo, Waitrose, Danone, Kimberly-Clark, Procter & Gamble, Ferrero, L’Oreal and Royal Ahold.
*Raport opublikowany przed corocznym szczytem Consumer Goods Forum, który odbył się w dniach 15-17 czerwca w Kapsztadzie, w Republice Południowej Afryki.